De ce e fain în Concordia?


Avantaje pe termen lung de a fi în Concordia

Când te-ntreabă cineva, De ce ești în Concordia cred că cel mai bun răspuns este De ce nu? De ce să nu intru într-o organizație care dezvoltă personal tineri - nu câștigi niciun ban, dar câștigi mai mult de-atât. Până și  companiile tânjesc după asemenea oameni, ele pur și simplu visează cu ochii deschiși la a recruta tineri care știu să facă ceea ce faceți voi. Din Concordia m-am ales cu o minte deschisă, am devenit deschis la provocări, mai deschis față de ceilalți, am ieșit un public speaker destul de bun(cel puțin din ce-mi spun profesorii și prietenii), știu să fac un proiect practic, nu doar pe foaie. Mai vorbim aici de-o experiență ce dă destul de bine la CV, e o calitate să le spui ălora că ai fost voluntar încă de pe băncile liceului.

Mai aveți acolo o mână de oameni care vă poate ajuta la greu oricând, dați un telefon și se rezolvă, asta bineînțeles în funcție de ce aveți nevoie. Au fost cazuri când doar voiam o vorbă bună, o ieșire pe munte, am ajuns în spital și multe-au fost telefoanele la care-am răspuns.

OK, ai terminat liceul, ce faci? Să zicem că nu te angajezi ci mergi la o facultate. Te-ai dezvoltat personal practicând voluntariatul, DA, chiar te-ai dezvoltat fără să-ți dai seama măcar. Acum ști să lucrezi în echipă, sau cum să nu lucrezi, pentru că și asta trebuie s-o ști. Mai vi cu o doză de aer nou, poți schimba ceva, asta v-o zic din pricina faptului că, cunosc mulți aici care au practicat voluntariatul în liceu, se vede pe ei că-s oameni mai speciali, cu ei ai ce vorbii orice, sunt foarte adaptabili deschiși la orice provocare, merită luați în seamă.

OK, ai terminat facultatea, ce faci? E greu să-ți găsești un loc de muncă? Nu prea cred. companiile angajează tinerii deja dezvoltați din punct de vedere personal, acestea vor să aibă oameni care știu să lucreze într-o echipă, să conducă una, să facă project management, să aibă o experiență practică în spate.

În Concordia îți poți găsi multe întrebări legate de viitor, Ce vrei să faci?, Încotro s-o apuci, Ce ști să faci? și multe altele. Le poți afla acolo. Mă adresez în special vouă, celor ce încă mai sunteți acolo, convingeți-i și pe ceilalți să intre în Concordia, e spre binele lor și mai puțin spre binele ei.

Am ajuns Vicepreședinte de asociație studențească. E greu, e cumplit de greu, am de-a face cu fel și fel de provocări. Sună fain... vicepreședinte, nu e chiar așa de ușor. Zilnic am de făcut o grămadă de lucruri. Acum de exemplu scriu o finanțare de... mulți bani. Mai trebuie să le dau direcție membrilor de pe departamentul meu, să se poată dezvolta, să-mi ia din sarcini, să am un viitor vicepreședinte în locul meu peste un an, să colaborez cu ceilalți oameni ce lucrează pe domeniul meu, să facem proiecte prin care să putem zice că.. Bă, am schimbat ceva.

E greu dar îmi place la nebunie! De ce? Credeți-mă, a avea Nșpe mi de probleme și posibile probleme de rezolvat la 20 de ani e un privilegiu. Înveți să găsești soluții, să faci totul rapid și bine, să... te dai cu capul de pereți pentru a obține ceea ce vrei.

În concluzie, e fain să fi în Concordia. E un început bun, aveți grijă ce faceți cu el!

V-am salutat!

18 comentarii:

  1. Și știți ce e trist?

    Cei care sunt acum în Concordia nu pot face proiecte de unii singuri. Aceștia după ce pleacă la Facultate, se-ntorc și pot face asta, dar.. nu o mai fac pentru Concordia.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ca-n Bard Song fiecare incepe de undeva si apoi devine legenda ;) chiar acu ascult melodia pusa de Zsombi pe radioul pe care il gasiti in urmatorul copy-paste:


    Ascultati Radio Impact Balan !! In emisie Dj SonyK .. Ritmul Noptii: http://RadioImpact.ath.cx:8000/listen.pls !! mass mai departe va rog!

    RăspundețiȘtergere
  3. Este de apreciat ce faci si ce ai facut in Concordia . Este trist faptul ca in Balan sunt foarte multi tineri care termina liceul cu note foarte bune ,dar nu au "sponsori" pentru a urma o facultate si sfarsesc in a lucra intr-un bar sau in nu stiu ce SRL de nimic.Cunosc un caz.
    Tu Ovidiu Cobzaru puteai urma o facultate daca nu te sponsorizau parintii ?

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, este trist. Măi sincer să fiu urmam, în sensul că ei tot făceau ceva și mă sponsorizau cu oricât de mică ar fi fost suma, aș fi lucrat probabil, de fapt nu probabil ci mai mult ca sigur, sau m-aș fi dus într-o țară străină, m-aș fi întors cu bani și aș fi urmat una(nu mă refer că m-aș fi dus și m-aș fi întors cu o mașină bengoasă și aș fi zis că.. dă-o în măsa de facultate)

    În plus salariile de aici sunt foarte mari, Sibiul e pe locul III în țară ca salarii, după București și Județul Ilfov, media de venit aici este în jur de 15 milioane, un pizzer ia 10 milioane și bonuri de masă, fără experiență(cazul colegului meu de cameră) - uite și un articol http://www.adevarul.ro/locale/sibiu/Sibiul-pe_locul_3_in_topul_castigurilor_salariale_0_285571867.html

    În concluzie aș fi făcut ceva și tot aș fi făcut facultate :), da, e trist lucrul ăsta, plus că e greu și după ce termini facultatea...

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu tot de ai mei am fost sprijinit. Şi altfel nu cred că aş fi fost în stare să devin bun în profesia mea. Doar că sacrificiul e prea mare la noi. Ca cineva să stea la facultate se sacrifică ori părinţii ori acel cineva. Eu lucram part-time şi învăţam şi tot eram terminat naiba. Dacă nu m-ar fi ajutat ai mei cred că o luam razna sau vindeam droguri.

    Ar fi mai bun un sistem ca în america în care te împrumuţi, îţi faci studiile şi eşti astfel motivat să fii bun şi mai apoi plăteşti.

    Dar din păcate la noi nici un loc de muncă nu se obţine dacă nu ai ceva şmekerie în tine.

    A se vedea:
    http://kirus-ultimadecada.blogspot.com/2010/03/smecherul.html

    Iar în companiile multinaţionale cred că se practică de multe ori diverse forme de abuz asupra angajaţilor.


    Abuz se înâmplă peste tot: uite Alin Bursuc, colegul nostru care acum e într-a unşpea, lucrează în vacanţă la mare ca şi chelner. Trebuie să lucre în fiecare zi a săpămânii, de la orele 8.00 până la 23.00. E halucinant.

    RăspundețiȘtergere
  6. Da, se pare că cineva se sacrifică totdeauna, nu e ca-n America, vorba aia...

    De asta vreau ca la anul să plec cu Erasmus mult și bine. De aici pleacă cu Erasmus numai cine nu vrea, 120 câți suntem absolut toți care au aplicat la toamnă pleacă, sunt vreo 25, eu nu am aplicat, credeam că nu merg și.. uite. În Februarie anul viitor știu sigur că-mi fac bagajul spre.. din ofertă(Germania, Polonia, Olanda, Danemarca, Suedia și Lituania)

    România e țara sacrificiilor, un om se sacrifică pentru celălalt ca celălalt să meargă mai departe și să se sacrifice pentru altul și tot așa, un lanț destul de frumos care va fi.. TO BE CONTINUED

    RăspundețiȘtergere
  7. as propune un chat(sedinta online a concordiei)pe subiectul asta,robi daca esti de acord fa onorurile(un mass si o ora stabilita la comun acord)

    RăspundețiȘtergere
  8. Ei bine , sunt sigur ca multi ar fi dispusi sa lucreze ca sa faca o faculate , dar pana sa ajunga sa se stabileasca acolo , pana sa-si gaseasca un loc de munca au nevoie de un mic ajutor si sunt familii din Balan care nu pot acorda acel ajutor( unele dintre ele declara ca venit doar alocatiile ).
    Imi dau seama ca oricum urmai o facultate pana la urma , dar crede-ma ca drumul tau pana la postul de vicepresedinte al acelei asociatii studentesti era ceva mai lung sau nu era deloc daca aveai in spate un job de 6-8 ore pe zi.
    Articolul lui Kirus , "Smecherul", este foarte tare".
    Succes Ovidiu Cobzaru in continuare si bafta cu bursa aia ! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Articolul "Avantaje pe termen lung de a fi în Concordia" , este reusit (parerea mea) si cred ca ar putea fi printat si facut public prin liceu(ei bine lucrul asta cand incepe scoala),cred ca ar putea avea un efect.
    Bai scrii bine , chiar bine. Unde ziceai ca esti ? La jurnalistica? Tare.

    RăspundețiȘtergere
  10. Mersi fain măi..

    Din păcate eu m-am născut talent și am murit speranță, crede-mă scriu foarte prost, super subiectiv, cred că Fane mi-ar face o descriere urâtă la ceea ce scriu eu. Am încercat odată să scriu obiectiv la un ziar din Sibiu și.. articolul meu a ajuns pe prima pagină și tot nu cred că sunt bun... Mersi oricum...

    Da, sigur ar putea fi modificat cât mai obiectiv și folosit bine.

    Pe toamnă s-ar putea ca, Concordia să aibă o surpriză din partea mea, o să discut detaliile cu Robi, i-am mai zis, e una mică, dar merge, pe viitor s-ar putea să fie ceva mai mare și mai fain.

    Vedem...

    Ar putea fi dezbătută problema faptului că, tinerii nu pot merge la facultate după terminarea liceului din cauza faptului că nu au finanțe.

    Măi... sincer se poate lucra și face facultate în același timp, de ambiție e nevoie. Nu e cazul meu, dar, se poate, sunt multe cazuri, cum e și al tău din câte observ

    RăspundețiȘtergere
  11. Ziarul la care-am scris și a apărut ce-am scris pe prima pagină se numește Sibiul Universitar, am uitat de unde l-am descărcat, nu vă arăt pentru că nu-mi place ce-am scris chiar dacă a ajuns vorba aia.. pe prima pagină :))

    Pe viitor vreau să mă axez pe aria de a fi trainer, de preferabil Free Lancer(ce vis), sau să lucrez într-o bancă pe domeniul PR, hell knows :)) câte vise...

    Voi ce mai faceți ăștia de-ați comentat pe aici? Ce vreți să faceți pe viitor?

    RăspundețiȘtergere
  12. Ce mi-ar place sa fac ? Mi-ar place sa am barul meu cu specific ; as avea cateva idei >:)

    RăspundețiȘtergere
  13. Am două idei de afaceri, cine se bagă cu mine?

    1. Bar/Pub "La Bibliotecă".

    Să fie un bar/pub cu un colț unde se trage de bere, se învață consumul de bere&mirodenii, barmanului să i se zică Dom' Profesor, să fie dotat cu "sală de lectură", unde lectura să conțină diferite sortimente de beri&stuff..

    Vă dați seama că părinții și-ar suna copiii și i-ar întreba, "Unde ești copile", iar copilul "La Bibliotecă mamă". ASTA SIGUR O FAC!

    2. O bere care să se numească BERE RECE, da, chiar așa să se numească. Să se servească numai și numai rece și să se numească "Rece" - ori prima ori a doua o fac, poate am să-mi aprovizionez barul "La Bibliotecă" cu bere "Rece".

    Mai apoi am să când ca Guță - "Merge bine afacerea, mai bine nu se putea... lume"!

    RăspundețiȘtergere
  14. Am si eu una !
    Un bar cu specific medieval unde sa fie 2-3 feluri de bauturi tari ( Whisky , Vodka , Gin), un vin bun care sa curga ca la vrac ,o bere rece servita in halbe de metal (neaparat) , decorul sa fie exclusiv medieval cu absoliut nimic care sa tradeze acea atmosfera ( fara televizoare la vedere , aparate electronice , prize etc.) si sa cante ce ? Oare ce? Fel de fel de genuri de metal de calitate!
    Muhahaha >:)) !

    RăspundețiȘtergere
  15. Ști care e problema cu barurile cu metal de calitate? Nu au clienți, rockerii nu intră în baruri exclusiv pentru ei din câte am observat. În Sibiu sunt 1 club de rockeri și două baruri, unul infect(Free Eagles) care-mi place mie și unul RnB(rock and beer) care merge bine, e într-un garaj și e la fel de infect. Mai e și Lasermaxx unde intră numai rockerii ăia.. cică open minded, ăia pufoși

    E cazul Motors care s-a deschis și era renumit peste tot, acum s-a închis pentru că rockeri nu mai intrau în el, de fapt toate cele 3 amintite mai sus abea o duc de pe o zi pe alta pentru că nu au clienți...

    Oricum faină descriere bre ! Ar ieși pe cinste dacă s-ar realiza!

    RăspundețiȘtergere
  16. Bre am fost la Motors in Sibiu...marpha...dar era full atunci..probabil pentru ca era cu festivalul si de aia...
    Pacat ca nu prea au clenti.
    In Brasov sunt vreo 3 baruri asa mai frecventate de Rokeri... . Unul "Iordan" care mi se pare cel mai tare pt ca se aduna veteranii barbosi si nu toti mucosii si pt ca poti pune si tu muzica daca vrei si ce vrei , doi "britania" bar destul de vechi , cu o bere rece ciuc la halba (este in beci la racoare)si mai este Crossroads unde se mai tin concerte ...
    Bafta ! Bre...

    RăspundețiȘtergere
  17. Oho, Britania e renumit și aici, toată lumea știe de Britania, credeam că s-o închis cel puțin asta am auzit de la cineva.

    Dar tu ce faci în Brașov, unde lucri, te-ai băgat la facultate sau am înțeles eu greșit?

    RăspundețiȘtergere
  18. Pai...lucrez consultant vanzari pe raionul de IT la DOMO si sunt student la Facultatea de Silvicultura - Inginerie .
    As fi venit anul asta la Artmania la Sibiu , dar macar daca venea vreo trupa buna de doom , gothic , un Therion , Candlemass , Anathema ceva...
    Am sa merg la OST Mountain Fest la Busteni anu asta !
    Uite Lineup-ul aici http://extrememetalnight.wordpress.com/2010/02/04/line-up-oficial-ost-mountain-fest-6-8-august-2010-busteni-romania/

    RăspundețiȘtergere